Slatinná stráň

• Pec pod Sněžkou - Slatinná stráň – Pražská bouda – Pec pod Sněžkou
  • délka trasy je 3 hodiny

Vyrazíme z Pece po staré silnici směr Velká Úpa a po cca 200 metrech odbočíme do lesa na lesní cestu tzv. „Orlíkovku“. Po té se vyšplháme a za chvíli protneme žlutou turistickou značku, která pokračuje vlevo (cesta vede již z Pece a lemuje ji zábradlí). Přejdete potůček, zadýcháte se do kopce, ti všímaví objeví chalupu na krásné klidné samotě vpravo v lese na pasece, najdete třeba nějaké hříbky na smaženici nebo do polívky a kolem Jančíkárny se dostanete na asfaltovou silnici, která Vás zavede kolem Javorských bud až k Wébrovce. Odtud se už můžete krásně rozhlídnout od Javořího údolí až do Velké Úpy a ještě dál. Čeká nás poslední malé stoupání dnešního výletu na Slatinnou stráň ale to jistě každý opomene když se vám napravo rozevře nádherné panorama se Sněžkou, Studniční a Luční horou …

Tady se můžete rozhodnout jestli dál po žluté ke Kolínské boudě a pak na Pražskou což je asi jen o 0,5 km delší než jít přímo. Doporučujeme to vzít přes Kolínskou , krásně se odtud fotí panorama a je to příjemná cesta kolem úbočí Černé hory. Kousek za Pražskou Vás dostane nádherný pohled který se často objevuje na pohlednicích a nechybí zřejmě v žádném rodinném albu z Krkonoš :-) No a teď hurá z kopce dolů, po žluté až k Husově boudě a dál po modré (pořád stejná cesta) až do Pece a jste zase doma :-). Jako procházku nebo výlet to zvládnete za krásné 3 hodinky.

Pokud budete mít u Pražské ještě dostatek chuti a sil projděte se ještě dál po Červené k Lesní boudě (asi 2,5 km), stojí to za to, je tam krásně, klid a mají tam ve výběhu zvířátka :-). Dolů do Pece se pak dostanete po žluté.