Okruh přes Sněžku

• pěší
  • nenáročné výstupy a sestupy

Trasa začíná na Bertholdově náměstí  a vede po zelené značce  na rozcestí Pod Starou Horou do Krakonošova údolí, na Portášky a Růžohorky.Zde změníte barvu značky na žlutou a půjdete po ní až na vrchol Sněžky.Odtud se vydáte  poměrně náročným sestupem po modré značce do Obřího Dolu, kde na Vás čeká odměna ve formě restaurace v Chatě pod Sněžkou. Vaří tu skvěle. Dále budete pokračovat po  modré značce po rovině, kolem Úpy až do Pece pod Sněžkou a dále až do Velké Úpy.Zde změníte barvu značky na žlutou a půjdete po ní až na Vlašské boudy, kde opět změníte barvu značky na zelenou a půjdete po ní na rozcestí na Pražačce, odkud Vás žlutá značka dovede do výchozí místa Horního Maršova.V nohách máte 33 kilometrů.Pokud se Vám už v Peci nechce dál jít, můžete dojet do Maršova autobusem.Trasu tak zkrátíte o 12,5 kilometru.

/HOSTÉ PENZIONU IRIS UJDOU 37 KILOMETRŮ, PROTOŽE OD PENZIONU A ZPĚT MUSÍ JEŠTĚ POKAŽDÉ 2 KILOMETRY PO MODRÉ/.

Sněžka  Sněžka  Výrovka

Jak se dostanete na Sněžku v době, kdy je lanová dráha Pec - Sněžka mimo provoz? Můžete využít dvě jiné lanové dráhy k ulehčení výstupu!

Trasa Lanová dráha Portášky - Sněžka (5 km)
Trasa Lanová dráha (a rozhledna) Hnědý vrch - Sněžka (10 km)

snezka_mapkakudynasnezku2012

Na Sněžku s lanovou dráhou Portášky (5 km)

Nejpohodlnější způsob, jak se dostat na Sněžku je využít lanovou dráhu Velká Úpa - Portášky.

Dráha o délce 1.464 m za vás vyveze o 350m výše nad údolí a nejvyšší stoupání tak budete mít za pohodlně za sebou. Svezení je navíc velmi pěkný zážitek. Od horní stanice lanové dráhy pokračujte pěšky doleva nahoru směrem na Růžohorky a Děčínskou boudu. Zde se můžete občerstvit a odpočinout. Pokračujte dále k vrcholu Růžové hory, kde minete přestupní stanici právě rekonstruované lanové dráhy na Sněžku. Z Růžové hory již stačí jen přejít sedlo pod Sněžkou a vystoupáte na vrcholek.

Cesta zpět je možná buď Obřím dolem a pak do Pece pod Sněžkou nebo návrat stejnou cestou do Velké Úpy.

Lanová dráha Portášky je v provozu denně od 8:00 do 18:00. Informace o provozu na telefonu: +420 720 656 710 či +420 499 736 347.

Doprava z Maršova do Velké Úpy ke spodní stanici lanové dráhy Portášky je možná autobusy (v zimě skibusy), místním taxi či vlastní dopravou (pod lanovkou je parkoviště).

Na Sněžku s lanovou dráhou Hnědý vrch (10 km)

Pro turisty, kteří chtějí podniknout delší tůru na Sněžku (ovšem zvládnutelnou i dětmi), doporučujeme využít lanové dráhy Hnědý vrch.

Lanová dráha (délka 1.170 m) je součástí lyžařského areálu Skipec a u její horní stanice stojí turistický magnet - rozhledna na Hnědém vrchu, odkud jsou vidět celé východní Krkonoše.

Z Hnědého vrchu pokračujte po rovince směrem k Lyžařské boudě. Dále pak výstup na Liščí horu, chatu Na Rozcestí, chatu Výrovku, kapličku až k Luční boudě. Možností občerstvení je po trati celá řada. Nyní zbývá již jen přejít po dřevěném chodníku přes studniční rašeliniště a kolem Slezské boudy na Sněžku.

Zpět do Pece můžete buď přes Růžovou horu a Růžohorky dolu do města nebo Obřím dolem.

Tato trasa je celodenní tůra, kterou vám výrazně zpříjemní hned na začátku právě lanová dráha Hnědý vrch.

Lanová dráha Hnědý vrch je v provozu od 1.6. do 30.9. každý den, od 1.10. do 28.10. pak soboty a neděle. Provozní doba: 9:00 - 17:00 odjezd každou celou hodinu. Více info na tel: +420 499 736 375, +420 499 736 398.