Malý Mumlavský okruh

• délka trasy je 4 km

Trasa začíná u autobusového nádraží , kde se nachází rozcestník turistických značek.Vyberte zelenou značku a jděte po ní směr Rýžoviště. Zde u Sporthotelu narazíte na žlutou značku, po které jděte směr Mumlavský vodopád. Cesta povede lesem a dovede Vás k unikátnímu dílu přírody Mumlavskému vodopádu. Odtud doporučuji popojít kousek ( 100 metrů) proti proudu říčky Mumlavy k místu, kde jsou tzv. hrnce. Odtud se po modré značce vraťte k občerstvení U lišáka. Je zde i Mumlavská bouda, ale tu  Vám moc nedoporučuji. Od Lišáka jděte zpět do Harrachova po modré značce. Cestou uvidíte odpočívadlo s informačními tabulemi a po dalších cca 300 metech bude vlevo dětská Liščí stezka. Pokud jdete s dětmi, tak je o ní nepřipravte. Vraťte se zpět na modrou značku a  pokračujte do Harrachova k aut. nádraží. Zde možno navštívit Lesnickou expozici, která je velmi zajímavá. K občerstvení Vám doporučuji restauraci Na soutoku, která se nachází pod mostem nedaleko aut. nádraží směrem na Rýžoviště. Skvělá kuchyně, domácí prostředí, teplo domova a super ceny. Další možností je restaurace U hajného Jindřicha rovněž nedaleko od aut. Nádraží. Máte za sebou procházku dlouhou necelé 4 kilometry.

Velký Mumlavský okruh

• délka trasy je 14 km

Trasa začíná u aut. nádraží, kde je rozcestník turistických značek. Vyberte si tu  barvy zelené a jděte po ní přes Rýžoviště, podél  Rýžovištního potoka ž k rozcestí Ručičky. Zde změníte barvu značky na žlutou a půjdete po ní směr Krakonošova snídaně. Zde je možnost posedět a budete-li mít štěstí, potkáte zde Strážce hor z KRNAPu.Od rozcestí Krakonošova snídaně, se napojte na modrou značku a jdete po proudu říčky Mumlavy až k Mumlavskému vodopádu.Cestou potkáte úkaz Hrnce. Až dojdete k vodopádu a patřičně si ho prohlédnete, vraťte se na modrou značku a navštivte občerstvení U lišáka.Mumlavskou boudu Vám moc nedoporučuji.Po modré značce pokračujte směr Harrachov cestou potkáte odpočívadlo s informačními tabulemi a po dalších cca 300 metech bude vlevo dětská Liščí stezka.Pokud jdete s dětmi, tak je o ní nepřipravte.Vraťte se zpět na modrou značku a pokračujte do Harrachova k aut. nádraží.Zde možno navštívit Lesnickou expozici, která je velmi zajímavá.K občerstvení Vám doporučuji restauraci Na soutoku, která se nachází pod mostem nedaleko aut. nádraží směrem na Rýžoviště.Skvělá kuchyně, domácí prostředí, teplo domova a super ceny.Další možností je restaurace U hajného Jindřicha rovněž nedaleko od aut.nádraží.Máte za sebou procházku dlouhou  14 kilometrů.

Mumlavské vodopády  Liščí stezka  Mumlava

Okruh přes pramen Labe

• vhodné pro pěší a terénní kočárky